Te huur :   Kantoorruimte

De Brand 10 3823 LH Amersfoort

Omschrijving

ALGEMEEN
Kantoor De Brand is strategisch gelegen in Amersfoort, het middelpunt van Nederland en daarmee een aantrekkelijke thuisbasis. Amersfoort ligt in de meest competitieve regio van Europa. Een stad met hoogopgeleide, jonge inwoners en 15.000 ondernemingen, van ZZP-ers tot (inter-)nationale hoofdkantoren.

Het kantoorgebouw staat op een perfecte zichtlocatie met ruim 135.000 passanten per dag, direct aan de rijksweg A1 en nabij afrit 13. Het gebouw maakt onderdeel uit van kantorenpark De Brand. Bedrijven als BPD, Livera, Onderwijsgroep Amersfoort, Hollister en DHL hebben zich al gevestigd op deze locatie. De Brand is een centraal gelegen werkomgeving voor optimale performance en zichtbaarheid.

Kantoorgebouw De Brand beschikt over ruime, vrij indeelbare verdiepingsvloeren van circa 690 m². Deze zijn flexibel in te richten naar de behoefte voor ieder soort organisatie. Deelverhuur is mogelijk vanaf circa 350 m².

Op de begane grond is een gemeenschappelijke lunchroom gerealiseerd. De werkzaamheden zijn medio oktober 2018 afgerond.

BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer:
De bereikbaarheid met eigen vervoer is uitstekend. Kantorenpark “De Brand” wordt direct ontsloten middels de Rondweg-Oost en ligt op circa 2 minuten afstand van afrit 13 (Amersfoort-Noord) aan de rijksweg A1.

Openbaar vervoer:
Het NS-station Amersfoort Schothorst ligt op circa 6 minuten fietsafstand van het gebouw. Tevens rijden er bussen van en naar dit station vanaf de nabijgelegen bushalte. De reistijd per bus bedraagt circa 10 minuten.

VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is beschikbaar totaal circa 570 m² v.v.o. kantoorruimte verdeeld als volgt:

Ca. 75 m² v.v.o. gelegen op de 1e verdieping
Ca. 495 m² v.v.o. gelegen op de 2e verdieping

Genoemde metrages zijn inclusief een aandeel in de algemene ruimte van het kantoorgebouw.

Deelverhuur is bespreekbaar vanaf circa 350 m² v.v.o.

Gemeten conform NEN 2580 door AeQO Property Support B.V., meetcertificaat P12|1902 d.d. 25 september 2012.

PARKEREN
Het gebouw beschikt over een ruim eigen parkeerterrein met 121 parkeerplaatsen, welke beschikbaar zijn op basis van een parkeernorm 1:45 m².

OPLEVERING
Het kantoorgebouw wordt opgeleverd inclusief onder andere:
• gemeenschappelijke centrale entree voorzien van tochtsluis;
• sanitaire groepen per verdieping;
• glasvezelverbinding;
• medegebruik mindervalidetoilet begane grond;
• deels te openen ramen;
• mechanische ventilatie met topkoeling;
• medegebruik 2 personenliften.

De kantoorruimte wordt opgeleverd in casco staat met basisvoorzieningen voor kantoorgebruik, inclusief onder andere:
• nieuwe systeemplafonds voorzien van LED-verlichtingsarmaturen;
• vloerbedekkingsgerede, legklare vloeren;
• gesausde bouwkundige wanden en kolommen;
• kabelgoten voorzien van elektra;
• pantry-aansluiting (locatie in nader overleg tussen huurder en verhuurder);
• intercominstallatie per huurder.

AANVAARDING
In overleg.

HUURPRIJS
Kantoorruimte:
€ 115,00 per m² per jaar.

Parkeerplaatsen:
€ 350,00 per parkeerplaats per jaar.

Genoemde bedragen te vermeerderen met omzetbelasting.

BTW
Uitgangspunt is btw-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemd bedrag te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde btw-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.

HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar.

Kortere huurtermijnen zijn bespreekbaar.

BETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per maand of per kwartaal vooruit.

HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumenten-prijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

SERVICEKOSTEN
€ 35,00 per m² per jaar, op basis van voorschot en nacalculatie, voor de navolgende leveringen en diensten, te vermeerderen met omzetbelasting.

• gas- c.q. olieverbruik inclusief vastrecht;
• elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht ten behoeve van de installaties en de verlichting van de ruimten alsmede elektraverbruik gehuurde ruimte;
• waterverbruik inclusief vastrecht;
• onderhoud en periodieke controle van verwarmings- en/of luchtbehandelingsinstallatie(s);
• idem van liftinstallatie(s);
• idem van hydrofoorinstallatie;
• idem van glazenwasinstallatie;
• idem van brandmelder-, gebouwbewakings-, storingsmelder- en noodstroominstallatie;
• sanitaire voorzieningen, handdoekautomaten, zeep en dergelijke;
• schoonmaakkosten van de gemeenschappelijke ruimten, liften, beglazing buitenzijde alsmede zonwering, beglazing gemeenschappelijke ruimten, terrassen, parkeerterrein;
• verzorging huisvuil, containerhuur en dergelijke;
• assurantiepremie buitenbeglazing;
• 5% administratiekosten over bovenstaande leveringen en diensten.

Bovenstaande lijst is niet limitatief. Verhuurder behoudt zich het recht voor genoemde leveringen en diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door huurder te betalen aandeel in de kosten dienovereenkomstig te wijzigen.

ZEKERHEIDSSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.

HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.

Meer informatie?

Wilt u graag meer informatie over dit object? Download dan de brochure, plan een bezichtiging, stel een vraag of laat u terugbellen. Download brochure Plan een bezichtiging Stel een vraag Bel mij terug